| User | Post |
|
14:19 27/12/2009
| Camel2586
Member
| | | |
|
| posts 4 |
|
|
Post edited 21:51 – 29/12/2009 by Camel2586
Ik ben een lijst aan het samenstellen van de Discotheken in Zuid Holland.
Vooral in Den Haag zelf ben ik een hoop namen vergeten van discotheken.
Ook van de rollerdisco op scheveningen ben ik de naam van kwijt.
dus vraag ik de hulp van de forum gebruikers om de lijst aan te vullen.
Discotheken in en rond Den Haag jaren 70/80/90
Sandokan. Plaats: Scheveningen. Deurbeleid: makkelijk. Eigenaren: Henny en Jaap Taal. DJ: Ger de Goede
Bananas. Plaats: Scheveningen. Deurbeleid: Gemiddeld. Eigenaren: DJ:
Tahiti. Plaats: Scheveningen. Deurbeleid: Moeilijk. Eigenaren: DJ:
Marathon. Plaats: Den Haag. Deurbeleid: Gemiddeld. Eigenaren: DJ:
Paard van Troje. Plaats: Den Haag. Deurbeleid: makkelijk. Eigenaren: DJ:
Locomotion. Plaats: Zoetermeer. Deurbeleid: Gemiddeld. Eigenaren: Droog BV (Droog Bv onderander eigenaar in de jaren tachtig en negentig van De Locomotion te Zoetermeer,Vlietzicht te maasland, Het Theather in naaldwijk,Demisec in spijkenisse.)
DJ:
Hancor Club. Plaats: Scheveningen. Deurbeleid: makkelijk. Eigenaren: DJ:
Parasol. Plaats: Scheveningen. Deurbeleid: makkelijk. Eigenaren: DJ:
Blue Bell/de Play Boy club Plaats: Scheveningen. Deurbeleid: Gemiddeld. Eigenaren: Fred Beugeling? DJ:
The Counter. Plaats: Wateringen Deurbeleid: Ted van de Parre, altijd wel even een gulden geven. Eigenaren: DJ: iemand van Rythm Import, TorenStraat.
Discotheek Vlietzicht Plaats: Maasland ( westland ) Deurbeleid : Makkelijk Eigenaren : Droog BV. (bedrijsleider Tinus ver Schie) DJ : Tussen 1987 en 1989 Rene ,Cock,Jaco,Mario
Discotheek Alcazar Plaats : Puttershoek (onder de rook van rotterdam en veel bezocht door onderandere haagenesen) Deurbeleid : Gemiddeld. ( wel een tip geven bij het verlaten anders, laatste bezoek ) Eigenaar : Dj: Ricky,Pat,Remo
|
|
|
19:10 27/12/2009
| Paul
Member
| | | |
|
| posts 5 |
|
|
The Counter in Wateringen,
Deurbeleid: Ted van de Parre, altijd wel even een gulden geven.
Ik ging er heen zo rond 1982 tot 1987
Dj – geen idee.was iemand die ook bij Rythm Import werkte
|
|
|
19:25 27/12/2009
| mario
Member
| | | |
|
| posts 240 |
|
|
Discotheek Vlietzicht
Plaats: Maasland ( westland )
Deurbeleid : Makkelijk
Eigenaar : Droog BV ( bedrijsleider Tinus ver Schie )
DJ”s : Tussen 1987 en 1989 , Rene ,Cock,Jaco,Mario,
Discotheek Alcazar
Plaats : Puttershoek ( onder de rook van rotterdam en veel bezocht door onderandere haagenesen )
Deurbeleid : Gemiddeld ( wel een tip geven bij het verlaten anders, laatste bezoek )
Eigenaar : vergeten
Dj”s ; Ricky,Pat,Remon, Mario ( 1990 )
Locomotion ( aanvulling lijst )
Eigenaar : Droog BV
( Droog Bv onderander eigenaar in de jaren tachtig en negentig van De Locomotion te Zoetermeer,Vlietzicht te maasland, Het Theather in naaldwijk,Demisec in spijkenisse. )
Groetjes Mario
|
|
|
22:34 27/12/2009
| Camel2586
Member
| | | |
|
| posts 4 |
|
|
Hartelijk dank en ze zijn verwerkt.
Ga maar eens googlen, er is bijna niets meer te vinden.
Gaarne nog meer clubs en disco's.
Misschien leuk voor stad Den Haag, alle google earth locaties op de site.
kunnen we kijken hoe we soms dronken toch thuis zijn gekomen.

|
|
|
11:07 28/12/2009
| mario
Member
| | | |
|
| posts 240 |
|
|
@Camel,
Bij alcazar ben je het word remo………vergeten af te maken en staat ook mario niet aan gevuld bij
de rubriek dj.
Je hebt het over omgeving den haag………….mag ook rotterdam………………..
want ook daar werd er van uit en haag en omgeving gestapt……………….tenten als de Ramblas,
en wie kent niet de BLEUTIEKIN in rotterdam ( waar nu de baja zit ).
En in vlaardingen HET PAKHUIS .
Mischien dat er forum leden zijn die daar nog gegevens over hebben.
Overigens leuk detai ………..zat pas op een webite die iemand had over Vlietzicht te kijken waar in mensen zich kenbaar voor doen als dj en medewerker van destijds , leuk detai…………als je er zelf hebt gewerkt in die periode en je weet at die persoon er nooitkan hebben gewerkt, simpel weg om dat ik precies wist wie mijn collega's waren…………wat is at toch……………..een stille wens van iemand geweest die nooit is uit gekomen?????
Leuk detai…………………ik heb een hele partij platen uit Vlietzicht kunnen overnemen toen de eigenaar
20 jaar na dat ik er had gewerkt alles weg deed en opruiming hield……………..die platen hebben een
voor mj onbetaalbare waarde………………..de plaat die collega's en ik toen op de draaitafels legden en
waar al die mensen van uit der dakken gingen liggen nu op mijn kleine zoldertje op e technics………………het geeft me elke keer weer een warm gevoel……oude tijden herleven.
Uit alcazar heb ik slechts 2 platen………….wie weet ruimen ze daar ooit op……….ben ik zeker van de partij.
groetjes mario
|
|
|
21:36 28/12/2009
| Wilco
New Member
| | | |
|
| posts 2 |
|
|
@Camel, kleine aanvulling:
The Counter in Wateringen
Eigenaar : Leo v/d Wilk (had ook de LW bar op de Herenstraat 36 in Wateringen; Rik achter de bar en Moeders achter de frituur)
Ik heb volgens mij Ricky Romano enkele keren zien draaien eind jaren 80
Confetti in Den Haag
Rond 1986 zijn hier nog schoolfeesten van Tinbergen College gegeven
De Tempel in Den Haag
Jas moest je ophangen in een ouwe kluis ofzo, enorm ding (verhaal ging dat het een Bhagwan gebouw was geweest)
Zat een cocktail-bar om de hoek en een shoarma.
Later in de 90s zijn hier nog schoolfeesten van Tinbergen College gegeven.
Amphion in Zoetermeer
Discotheek Le Mouton in Rijswijk
Ciao,
Wilco
|
|
|
02:16 29/12/2009
| Gwen
Member
| | | |
|
| posts 169 |
|
|
Post edited 21:19 – 29/12/2009 by Gwen
Nou hier mijn op en aanvullingen
Banana's (Cheers) in Scheveningen
dj's herman van Velzen en Mike de Mos ook wel Lex..
Marathon, dj's; Lex van Coevorden (vd Broek), Erik, Eric benjamin, Rens vd Mar, Ron McDonalds en many more. Eigenaar Frans, deurbeleid historisch!!
Dj Loco, Jack Henneken en meer
Dj's Tempel, Dark Raver, Coen Bom(Peter van Leeuwen), Stephan, Rick Romijn en hele grote namen van nu…
de Tempel was een voormalige bank, het welbekende Mellow Moods is daar onstaan en je had het fameuze Buzz cafe, eigenaar Rob Velders. In de jaren 90 zat hier zelfs nog een Radio Stad Studio in.
La Ds, Blijenburg Den Haag, dj Ramon
Discotheek <<O>> Voorheen Intenz, voorheen de Marathon, eigenaren Coen Bom en Rob Velders
dj's..o.a. Radio Stad dj's
Manhattan in Scheveningen in de Palace Promenade,
eigenaar Ted Easton(Theo van Est) en ja er werd Italo gedraaid.
Belle Amie, Scheveningen, een 'zwarte' tent vol soul en funk muziek, je moest altijd oppassen dat er niet iets verslavends in je glas zou verdwijnen, erg donker binnen.
de Pam Pam in Scheveningen, naast de rollerdisco en de belle amie op het Gevers Deynootplein dj onder andere Ron Funkytown
de Corniche Club in Den Haag
Confetti's Den Haag
Tahiti Scheveningen was 1 van de dj's Freek Fontijn(radio Stad)
De AstA (Movements danwel dance theatre) natuurlijk in Den Haag, ook hier hebben o.a. Stad dj's gedraaid
En oud Stad gedienden mogen mij best hier aanvullen want zij hebben overal en nergens gedraaid en zijn (mede) eigenaar geweest van alles en nog wat…
Verder hadden we nog de Opera in de Kettingstraat eigenaar Rob Velders, Silly Symphonies, Club one Four nog vanalles op de Herengracht in Den Haag, toen was stappen in La Haye nog leuk
Ik ga nog even verder denken
|
|
|
18:17 29/12/2009
| Rood
Member
| | | |
|
| posts 28 |
|
|
Was het niet Crazy Horse Confetti's ? Werd er geweigerd omdat ik geen sokken aanhad dus dat deurbeleid … 
|
|
|
19:21 29/12/2009
| paulezzzz
Member
| | | |
|
| posts 211 |
|
|
de pijpela !!!
greetzzz …
|
 |
RSDH RULEZZZ !!! |
|
|
|
19:58 29/12/2009
| Gwen
Member
| | | |
|
| posts 169 |
|
|
Pijpela bestaat nog, zijstraat van t noordeinde. Toegang; alleen voor die hards na 4 uur snachts
In nuchtere toestand weet ik m nooit te vinden als ik wat op heb des te sneller,…heel raar. Daarvoor had je nog de Schele Indiaan, die is op laste van de Rcd,BHV, ING, BVD, AIVD en meer gesloten. Het was niet meer verantwoord volgens de wetten van de EU om daar nog langer rond te hangen..
Ennuh als je nu geen sokken aan hebt is dat een teken van welvaart, 20 jaar geleden was dat een teken van arremoe, geen wonder dat je werd geweigerd
|
|
|
20:18 29/12/2009
| Rood
Member
| | | |
|
| posts 28 |
|
|
Was langer dan 20 jaar terug hoor ..
Trok ik sokken aan stond mijn kop hem niet aan 
Schele Indiaan .. daar fietste ik 's morgens wel eens langs op weg naar mijn werk . Kwamen een hoop bekenden naar buiten die ik later op mijn werk tegenkwam ..
Laten we aub Toys niet vergeten . Heerlijke sfeer daar . Toen kon alles nog door elkaar lopen ..
|
|
|
21:42 29/12/2009
| Camel2586
Member
| | | |
|
| posts 4 |
|
|
Pffffffffff, twee dagen niet online geweest en ik heb heel wat te verwerken.
Was de belle amie niet later pierot geworden, waar de uitsmijter een goede vriend van mij dood schoot in de jaren 90?
In Tahiti hebben de jongens aan de deur nog eens een inzameling voor mij gehouden voor een kapper. Ik droeg en draag mijn haar tot half op mijn rug, vonden ze geen porum! kreeg ik 50 gulden in mijn hand gedrukt.
|
|
|
22:26 29/12/2009
| rooiepeet
New Member
| | | |
|
| posts 2 |
|
|
En niet te vergeten GOLDEN GATE!
|
|
|
00:16 30/12/2009
| Gwen
Member
| | | |
|
| posts 169 |
|
|
Camel, nog steeds een langharige…..kameel dus. Geld heeft niet veel opgeleverd begrijp ik?
Uh Marcanti Plaza…Geweldig, en..bestaat nu weer!
|
|
|
01:33 30/12/2009
| D@rt
Member
| | | |
|
| posts 7 |
|
|
Wat dachten jullie van de
crusader (waldorpstraat), The Key (Herengracht) en Tropicana
|
|
|
09:55 30/12/2009
| Pat
Member
| | | |
|
| posts 29 |
|
|
Vergeet deze niet:
Down Town, Haven 20, Maassluis
begin tijd weet ik niet maar hij was open tot 1983 dacht ik.
DJ's Tjarda Leegsma, Ed Smit ( van Disconet ), Ton Flasza, Jan Schouwstra.
Deze zaak was pionier op het gebied van doormixen van platen. Ed Smit was één van de eerste in Nederland die dat op pikte uit de USA. Hij was ook grootmeester in het naadloos aan elkaar mixen van platen met heel verschillende BPM. Dat heb ik tot nu nog niemand zo goed horen doen. Hij heeft de kunsten later aan Ton Flasza geleerd.
Deur beleid viel wel mee als je een bekende van een bekende was. Op zondag avond kwam ik er nooit want dat was een beetje voor extravagante types.
Wie er aan de deur stond weet ik niet, de eigenaar was Theo Lejeune.
Ergens in 82 werdt de zaak verkocht ( ik weet niet meer hoe die eigenaar heette ). Ton Flasza vertrok toen naar PeeDee in Vlaardingen. Veel publiek vertrok mee naar PeeDee waardoor Down Town langzaam maar zekere failliet ging in ongeveer een jaar tijd. Daarna is het een tijdje Funky Town geweest. Daar werd veel New wave gedraaid en er werd veel wiet gerookt. Dat heeft ook niet lang geduurd en was binnen het jaar weer verdwenen.
Tegenwoordig is Haven 20 de burgemeesters woning en op de onderste verdieping is de inrichting nog steeds zoals in de tijd van Down Town. De burgemeester heeft zijn woonruimte daarboven.
|
|
|
00:43 12/02/2010
| mambi
New Member
| | | |
|
| posts 1 |
|
|
Hier nog wat namen:
Theater in Naaldwijk.
Club 2000 tegenover de Toys
Club Tropicana ook centrum Den Haag, club met latino muziek
Beach Club in Kijkduin
Scheveningen was toen top.
Mijn favoriete club qua muziek was
Bel'lamie naam van die DJ vergeten
daarnaars zat de
PamPam
eigenaren van de 2 waren de heren van de oude band Teeset Peter Tettroo (zanger dacht ik).
No.1 in de palace promenade
DJ Marty (als ik t me goed kan herrineren)
tegenover de
Winner
DJ?
Paladium, helemaal top
Scaramouche
beide van Beugeling algemeen manager toen was henny heutink (een drummer)
Blue Bell werd Pierot en daarna MTV (onderdeel van de Toys)
Eigenaar ook Fred beugeling in Pierot tijd
DJ's een hele rij…., wat ik me kan herrineren een of andere Hans van der Toorn die later in de Tahiti is gaan draaien.
Henny de Wit die ook later in de Tahiti, Sinatra Club en Confetti's is gaan draaien en daarna de hele Antillen gang wat begon met….
MArc Heemstra, een gozer van mn school (ook op die school zaten oude stad Den Haag mensen als Edward Heidema, Martin de Lange, Hans Buitelaar). Marc draaide in Pierot 1982, Playboyclub werd later Seawind ook in Paladium, Scaramouche, The Key en Sinatra Club in centrum Den Haag samen met Henny de Wit. Toen op Curacao en St Maarten was bevriend met Randy “Katana” die eind jaren 80 DJ werd van Tahiti en nu Top DJ op wereld niveau is. Een andere ex collega van Marc op Curacao was Rene Wild van Aruba, top DJ van Visage werd DJ in Scheveningen van Corniche begin jaren 90 en is nu op de locale TV van Aruba te zien als Fitness instructeur:)
Leuke tijd, kan nog wel even doorgaan zo, meer en meer herrineringen…..
|
|
|
07:45 12/02/2010
| mario
Member
| | | |
|
| posts 240 |
|
|
Theather naaldwijk,