| User | Post |
|
23:13 14/01/2010
| RonS
Admin
| | | |
|
| posts 137 |
|
|
2010 is typisch zo'n vlees noch vis jaar, en het is ook al geen schikkeljaar.
Maar het is wel 25 jaar geleden dat de Italo hype op z'n hoogtepunt was, Gwen d'r krullen steeds bekender werden en ik vond dat ik maar eens moest gaan hokken met een vrouw (ja dom he Herman ).
Gefelicteerd allemaal 
Maar er zijn, ook na 25 jaar, nog genoeg nummers die ik wel meebrul maar waarvan ik nog steeds geen flauw vermoeden van heb wat ik nou precies zing.
We trappen af met Den Harrow's Future Brain. Roept u maar… waar hebben we het in godsnaam over.
Stockin' away all the details you want to know Day after day all your memories get to grow Putting all that you've stolen In a prison that you've locked forever Taking the place of our imagination But you won't erase my heart
There is no way you can understand what I feel You never pray 'cause your soul isn't even real You might know lots of things now But you can never be a lover Winning the race with your information But you can't replace my soul
Future brain you make me wonder Is it sane to make a sample of my love Future brain you're getting stronger It's a shame you'll never know how to find love
Living today but tomorrow will be the same I know I can say that you will never win this game No matter how much you know now You will never get to know us never Taking the place of an institution But you can't replace my love
Future brain you make me wonder Is it sane to make a sample of my love Future brain you're getting stronger It's a shame you'll never know how to find love
Future brain you great computer It's insane to program everybody's love Future brain your list is longer But you're to blame 'cause you don't know How stupid you are
|
|
|
12:42 15/01/2010
| Jeroeni20
Member
| | | |
|
| posts 12 |
|
|
Tja Ron, je moet ook de bijbehorende videoclip bekijken om het te snappen, check op youtube!
En bovendien het is een fantastisch geniale tekst met veel dichterlijke vrijheid .
Haha nu even wat serieuzer: deze teksten zijn goed te begrijpen als je weet dat ze eigenlijk vanuit het Italiaans worden/werden vertaald in het Engels. Italiaans kunnen de Italianen wel, maar Engels is toch lastiger als je daar ook een Engels woordenboek voor moet gebruiken en ga je soms rare zinnen krijgen.
Gisteren nog meegemaakt bij mij thuis in de studio met een bekende Italiaanse artiest (jaja, er is er weer 1 in Nederland om wat op te nemen voor een van onze labels ) en daar bleek van een oud nummer waar we nu mee bezig zijn dat de originele versie in het Italiaans volkomen logisch is. We willen deze tekst overzetten in het Engels en ja dan merk je toch wel de taalverschillen en andersoortige uitdrukkingen. En bovendien moet je er nog rekening mee houden dat het qua melodie nog klopt. En dan worden er wel eens wat comprissen gesloten qua zang en tekst. Vandaar dat je soms kromme dingen hoort, maar dat heeft toch ook z'n charme???
|
|
|
13:10 15/01/2010
| serge
Member
| | | |
|
| posts 48 |
|
|
zeker weten, als de italoteksten begrijpelijk en logisch worden is het bijna geen italo meer . ook don't cry tonight van savage is een prachtig voorbeeld hiervan. Onbegrijpelijk maar wel een heerlijke plaat met een traantje. Of wat dacht je van talk about van pheax, die moet je ook niet op zondagochtend proberen te begrijpen. Nee het heeft zeker zijn charme, net als een nog net niet naakte dame…zo moet je het zien ,er moet wel wat te raden over blijven…
Neemt niet weg dat het lachen blijft om ze te ontcijferen Ron S
groeten serge
|
|
|
13:27 15/01/2010
| RonS
Admin
| | | |
|
| posts 137 |
|
|
Het snappen moet je ook met een dikke knipoog en 3 bier zien Jeroen. 
Zou het niet wonderlijk zijn om de originele tekst in het Italiaans boven water te krijgen?
Hoor ik hier iemand om Marcello roepen ? 
Serge… Ik heb wel het gevoel dat de tekst niet om een vrouw gaat, maar om een computer.
En nou niet allemaal masaal “duhhhhhh” gaan roepen 
|
|
|
15:07 15/01/2010
| mario
Member
| | | |
|
| posts 222 |
|
|
Beste forum leden,
Om texsten te kunnen begrijpen ,voor zo ver sommige een achterligende gedachten
of innerlijke boodschap vertegenwoordigen ,of als er eigelijk op het eerst gezicht niet
veel wordt bedoelt maar……..de texst toch meer achterligende waarde heeft als je
een taal,een emotie,een muziekaal ritme,weet te plaatsen, moet je een taal perfect
beheersen letterlijk en figuurlijk kunnen splitsen………….dat betekent niet een LOI cursus engels…………of hoog geschold onderwijs maar,
………………groeien in een taal.
Ik zelf heb slechts 4 jaar engels op school gehad………….maar ,heb mijn hele leven lang
me geintreseerd voor de muziek,en wat de texst achter de plaat is……..ik heb me zelf
veel aangeleerd door texsten te ontcijferen ., letterlijk en figuurlijk,in de huid proberen te
kruipen van de artiest,en sound te combineren met de emotie.
Het heeft me geholpen moet ik eerlijk bekennen dat ik op mijn 18 jaar een half jaar lang
van s'morgens 06;00 tot 17;00 engels moest praten op en werk om dat ik op men werk
in een groep van 5 personen kwam die uit engeland kwamen en geen nederlands spraken. Ik heb het als een goede leerschool gezien tussen het WARE Engels verstaan en
begrijpen.
Texsten zijn een prachtige toe gevoegde waarde en ik kan uit bijna elke plaat wel emotie
ontdekken………………het prachtige accent van de italiaan maakt het alleen maar leuker
als je de waren uitspraak weet.
Groetjes Mario
|
|
|
17:43 15/01/2010
| RonS
Admin
| | | |
|
| posts 137 |
|
|
Nou Mario, je bent een man van emotie.
Ik denk te complex.
Ik tel niet van 1 tot 10 maar binair, oftewel van 0 tot F en mijn alfabet bestaat niet uit 26 letters maar uit 255 tekens.
Ga je eens los op die tekst van ome Den, we vernemen graag wat hij nu echt bedoelde.
|
|
|
22:16 15/01/2010
| Yvette
Member
| | | |
|
| posts 62 |
|
|
Tja een hoop teksten gaan nergens over als je er goed naar luistert. Als je dat optelt bij de soms geweldige accenten zijn nummers mogelijk nog onverstaanbaarder. Je moet dan van goeie huize komen om ze ontcijferen. Maar ach, dat maakt het zooo leuk.
We hebben hier een paar jaar geleden de tekst van K Barré – Right by the moon geprobeed te ontcijferen met zijn. Dat was ERUG leuk en een vooral onsamenhangend geheel. Misschien toch samen met Den geschreven?

|
|
|
01:28 18/01/2010
| Dr. Oon
Member
| | | |
|
| posts 15 |
|
|
Ik snap de tekst wel van Den Harrow – Future brain.
De technologie neemt langzaam over, de menselijke factor gaat steeds meer verwaarloosd worden en Den Harrow maakt zich daar zorgen over. Ik heb gehoord dat Beatrix het daar over had in haar nieuwjaarstoespraak. En vorige week was er een robot om het bed mee te delen in het nieuws…….
|
|
|
15:47 18/01/2010
| RonS
Admin
| | | |
|
| posts 137 |
|
|
Dr. Oon said:
Ik snap de tekst wel van Den Harrow – Future brain.
De technologie neemt langzaam over, de menselijke factor gaat steeds meer verwaarloosd worden en Den Harrow maakt zich daar zorgen over. Ik heb gehoord dat Beatrix het daar over had in haar nieuwjaarstoespraak. En vorige week was er een robot om het bed mee te delen in het nieuws…….
En we hebben een winnaar !!!
Ik vind de uitleg Herr Dr. Oon zeer plausiebel dus ik zeg “Myth busted”.
Oh en dr. Oon… waar kunnen we die slaaprobot kopen.
Ik wil em namelijk kado doen aan cameraHan 
|
|
|
12:55 19/01/2010
| Dr. Oon
Member
| | | |
|
| posts 15 |
|
|
Alleen vreemd dat dat in 1985 al een probleem was met de Commodore 64…..
Wel een duur kado:
http://www.telegraaf.nl/digita…..ben__.html
|
|
|
14:43 19/01/2010
| RonS
Admin
| | | |
|
| posts 137 |
|
|
Even sleur en pleur…
Roxxxy moet later dit jaar beschikbaar zijn en gaat tussen de 7.000 en 9.000 dollar (respectievelijk ongeveer 4.800 en 6.200 euro) kosten.
Geld speelt geen rol om BlooperHan het naar tevree te maken. En anders halen we het uit de fooienpot.
Binnenkort op YouTube Han's bijdrage aan funniest home video.
|
|
|
16:17 20/01/2010
| mario
Member
| | | |
|
| posts 222 |
|
|
Waar Den harrow er blijkbaar een probleem van maakt , is G.G.Near en Gazebo beter gestemd,
over de computer…………..nog maar te zwijgen van ELECTRONIC Friend van twilight.
Mario
|
|
|
12:09 26/01/2010
| Flashback
Member
| | | |
|
| posts 4 |
|
|
Wat dacht je van deze Jock Hattle met Crazy family .
Als deze 1 op 1 vertaald komt er ook niet veel soeps uit .
Maar Toch is het een fijn nummer .
I'M Falling In Love With A Crazy Family
And I'M Gonna Sing In A Crazy In A Crazy Cheerful Key
Matilda, Diana , Ramona And Mary Ann
The Motor Is Running, I'Ll The Best I Can
Matilda You'Re The Sweetest, I'Ll Keep You Tenderly
Diana You'Re The Prettiest, I'Ll Never Set You Free
Ramona Please Don'T Leave Me, And Think Before You Act
Oh Mary Ann Don'T Hurt Me, You'Re The One I Can'T Forget
Oh…..One, Two, Three , Four
I'M Just Like In Heavenin This Crazy Family
The Wonders Are Seven, The Don'T Belong To Me
Matilda, Diana, Ramona And Mary Ann
I Love' Em, I Want' Em, I'Ll Never Lend' Em
Matilda You'Re The Sweetest, I'Ll Keep You Tenderly
Diana You'Re The Prettiest, I'Ll Never Set You Free
Ramona Please Don'T Leave Me, And Think Before You Act
Oh Mary Ann Don'T Hurt Me, You'Re The One I Can'T Forget
Oh…..One, Two, Three , Four
I'M Falling In Love With A Crazy Family
The Wonders Are Seven, The Don'T Belong To Me
Matilda, Diana, Ramona And Mary Ann
I Love' Em, I Want' Em, I'Ll Never Lend' Em
|
|
|
17:10 26/01/2010
| Gwen
Member
| | | |
|
| posts 149 |
|
|
Jocj Hattle is een soort Anton Heyboer?
|
|
|
08:47 27/01/2010
| paulezzzz
Member
| | | |
|
| posts 204 |
|
|
yep , heyboer was een fake …
greetzzz …
|
 |
RSDH RULEZZZ !!! |
|
|
|
15:29 27/01/2010
| RonS
Admin
| | | |
|
| posts 137 |
|
|
Met 5 vrouwen achter/bij/in de hand is ie voor mij alles behalve fake.
Maar vriend Alberto kan er met 5 ook wat van zeg 
|
|
|
15:43 27/01/2010
| mario
Member
| | | |
|
| posts 222 |
|
|
Over een op een gesproken,
Doe dat maar is met de Flexycowboys met sexy movie………………………
Heel leuk om dat letterlijk zwart wit te vertalen,
En de edy band met sexy lady……..zo'n lekker fout nummer,niks aan doen, niet bij na denken en genieten,
Wat wel mooi is om te vertalen Big Ben Tribe – Tarzan loves the summernight,
daarin zit een onderligende waarheid die een stereo type beeld neerzet waar stiekem
heel veel van dromen ook al word het ontkent.
groetjes mario
|
|
|
17:02 27/01/2010
| RonS
Admin
| | | |
|
| posts 137 |
|
|
Teksten is wat wij willen zien Mario… dus kom maar op 
|
|
|
13:33 28/01/2010
| RonS
Admin
| | | |
|
| posts 137 |
|
|
Post edited 13:36 – 28/01/2010 by RonS
Chester – Hold the line…
While the world is sleeping I can hear the night sleep quite I can feel the beating of the night…
I can see some thieves They are stealing my guitar They can't play The player is my heart…
Don't look in the mirror Hold the line… Have to win Don't fool away your time…
Just remember all the other days… Now come back But please don't lose your ways…
While the world is dreaming I can heart the sound of town But this night I'm falling to the ground…
In the midnight hours I have killed all my hopes Just my crimes been written on the walls…
Don't look in the mirror Hold the line… Have to win Don't fool away your time…
Just remember all the other days… Now come back But please don't lose your ways…
iets over herinneringen en niet in het verleden terugkijken en uhmmm.
|
|
|
17:18 28/01/2010
| mario
Member
| | | |
|
| posts 222 |
|
|
rons,
ben al bezig met een texst, komt er aan ,denk dat ik maar begin met en simpele tekst,
zonder al te veel inhoud,die ik bijna letterlijk op zen nederlands kan vertalen,althans
ik doe men best.
groetjes mario by the way een leuke rubriek.
|
|